Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAski, Janice M.
TitelLightening the Teacher's Load: Linguistic Analysis and Language Instruction.
QuelleIn: Italica, 73 (1996) 4, S.473-92Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-3020
SchlagwörterStellungnahme; Cognitive Structures; Diachronic Linguistics; French; Grammar; Higher Education; Language Patterns; Latin; Morphology (Languages); Second Language Instruction; Second Language Learning; Semantics; Teacher Role; Teaching Methods; Textbook Content; Verbs
AbstractFocuses on how the foreign language instructors' understanding of the historical development of forms and systematic language patterns enhances classroom presentations by transforming lists of irregularities and exceptions into coherent groups of related elements. Discusses examples of structures traditionally presented in lists or tables and gives alternative presentations. (28 references) (CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Italica" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: